pascaleneva.reismee.nl

2de trein ervaring

Hallo allemaal, Wat leuk om jullie reacties te lezen! Ondertussen is het een tijd terug dat we in de gelegenheid zijn geweest om op internet te komen. Vandaag wel. Om kort aan te sluiten op het laatste verhaaltje, zijn we savonds op de trein gestapt in Moskou. Tot onze grote verbazing hadden we een eerste klasse waar, zo vertelde Dimitri, een douche in zit ( joehoe!!) De andere Nederlanders, totaal met 10, wat heel gezellig is met elkaar, zaten op 2 na 2de klasse. Ofwel, een goede rede om steeds de hele trein te verkennen. Het klopte van de douche. Alleen deed die het niet. Het was wel echt een hele mooie coupe, echt chinees.(zie foto) De dagen vliegen voorbij. Rusland is over de route die we hebben kunnen zien, groot en deels een vrij gelijk uitzicht. Dus mijn nieuwe E-reader is al vol in gebruik. Rond 01:30 moskou tijd werd het al licht buiten. De trein blijft een prachtig ervaring, maar na 4 nachten onrustig slapen door al het gewiebel, was ik het de laatste 2 nachten wel zat aan het worden. Het temperatuursverschil is heel groot. Zowel dag-nacht maar ook naarmate de trein richting oosten reed, was het heel goed te voelen. Nu zitten we op 6 uur tijdsverschil met nederland. De laatste ochtend mochten we in 6:30 lokale tijd van de trein , voor ons gevoel dus midden in de nacht. Gelijk een mooie dag, aankomst in de sneeuw! Jah echt waar! Hier is het uitzicht echt fantastisch! De normadefamilies zijn heel gast vrij, gisteren hebben we kamelethee gedronken, en een flinke wandel tocht gemaakt over het mooie berggebied. (zie foto) en geslapen in een ger! Nou waren we wel behandeld als en echt 'huwelijkspaar' en we hadden een 2 persoonsbed. Desondanks was het echt heel koud. We hebben daar 2 volle dagen/nachten door gebracht. En vanmorgen, kon in in mijn pyjama buiten mijn tanden poetsen. Ondertussen zijn we in een warm hotel, in de hoofdstad. Waar de helft van alle inwoners van heel Mongolie wonen en werken, het is een hoog criminaliteitgehalte hier. Gelukkig zijn ee nog steeds met 8 nederlanders, en dat is leuk! Morgen zal pascal nog wat schrijven oven het stads leven hier! Ik denk wel aan jullie, hardwerkende mensen thuis! Hihi Heel veel liefs! X eef

adrie

Fijn om weer wat van de verhalen te lezen en dat jullie het naar je zin hebben .Wat een ervaringen allemaal zeg ongelooflijk ,en dan dat weersverschil en troost je bij ons is het ook 3x niks nog steeds erg wisselvallig .Kijk uit en ja ik zeg het maar weer geniet van alle indrukken en we horen wel weer P.S. Er is een jongen geboren bij Alexandra en Sander XXXXX van ons.

marrielle

hoi pas en eef,

hoe gaat het daar bij jullie? leuk om te lezen allemaal.
Gave foto's ook. Tof dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Hier is tot nu toe alles nog onveranderd. We houden jullie op de hoogte. Ik heb in ieder geval wel weer internet. beetje storing met upc gehad, maar ik ben eindelijk weer online en wilde gelijk even jullie site checken. Leuk hoor! Tot snel en veel liefs ons allemaal

Dani

Hi Eef,
Klinkt echt fantastisch allemaal! Ben zo benieuwd naar al jullie verhalen en de foto's. Nog lekker genieten! en spreek jullie eind juli :). vergeet niet te zwaaien in de buurt van Schiphol heh.. xxxx

Jan en Ineke

Hoi Pascal en Eva,

Wat een leuke verhalen allemaal, jullie genieten er echt van Smaakte de kamelenthee een beetje? Ons grote nieuws weet je ondertussen al wij zijn opa en oma geworden van Justin. Veel plezier nog en we blijven jullie volgen!. groetjes.

Yvonne

Lieve Eva en Pascal,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Eva. Nu volgens mij heb je alleen maar fijne dagen. Wat een mooie reis.
Wat een belevenissen. Het is alleen maar genieten.
Veel plezier en we zullen vanmiddag een slokje op je gezondheid nemen. Proost.

Tiara Tours