pascaleneva.reismee.nl

Tibet

Aankomst on 16 uur op het station van Lhasa, we worden gecontroleerd op ons paspoort & entry Permit, en worden onder politie-begeleiding naar onze reisgids gebracht. Aangekomen bij het hotel, lekker gedoucht en gegeten bij Dunya restaurant.(eigenaar is Nederlander). We hebben twee dagen van excursies we zijn in en rond Lhasa geweest. Wat hebben we allemaal gezien eerste dag: Norbulingka Zomerpaleis van DL, Drepung Monastery, The Jokhang Temple, maar er lopen ineens heel veel politie en militairen rond op het plein van de Tempel. We hoorden dat er 2 Tibetanen zich in de brand hadden gestoken. Dus er is verscherpte controle overal. Tweede dag: Potala palace winterpaleis van DL, Sera Monastery. Wat is Tibet mooi het heeft iets mysterieus. Nu gaan we wat eten met de gids en morgen vroeg op naar het vliegveld van Lhasa voor de vlucht naar Chengdu. Jullie horen we van ons. Groetjes Pascal

Adrie

Kreeg net het berichtje van Pascal over de zelfverbranding had het op teletekst gezien en omdat jullie er zijn dan sta je er meer bij stil.Maar begrijp dat het weer enorm mooi is wat jullie hebben gezien nu jullie beginnen aan de laatste dagen en we kijken met spanning uit naar jullie verhalen knuffel van ons XXXXX

Karin - Visio

Wat fantastisch allemaal, ik heb gemist dat jullie op reis gingen en nu dus zijn.
Wij hebben ook de Trans Mongolie express gedaan dus veel herkenbaar!
Geniet van de volgende stop Chengdu en zeker gaan naar het Panda centrum, zo schattig.
Geniet nog heerlijk, lieve groet, Karin

Monique-Visio

Wat bijzonder allemaal en wat overweldigend om zoveel in zo'n korte tijd mee te maken!
Geniet ervan.
Veel liefs, Monique

Suzanne (Verhage)

Hallo Pascal en Eva,
Ontzettend leuk om jullie reisverslagen te lezen. Ik ben inmiddels weer veilig en wel thuis, terugkijkend op een fantastische reis. Toevallig heb ik ook bij Dunya gegeten, erg leuk restaurant. Maar ik geef toch de voorkeur om bij een Tibetaans restaurant te eten haha.
Wat me opvalt is dat jullie dus ook nog problemen hebben ondervonden van de 2 tibetanen... Toen ik er was hebben ze namelijk ook al extra militairen ingezet om te waken voor meerdere zelfmoordplegingen. Gelukkig zijn jullie Tibet moeiteloos ingekomen. Geniet nog meer flink in Chengdu! Ik hoop je snel te spreken bij thuiskomst. Groetjes, Suzanne

Paul en Corrie

Hoi Pascal en Eva,

Dat was toch even een vreemde gewaarwording gisteren. Zeg je tot zo en zien we jullie nooit meer terug. Ik hoop voor jullie dat jullie toch in een ander hotel zitten dan wij. Dat Chinese ontbijt komt mijn neus uit.
Wij wensen jullie nog een paar goede dagen in Chengdu en een veilige thuisreis.
p.s. Bij ons zat het vliegtuig vol met Chinezen. Dus pas op.

Groetjes, Paul en Corrie.

Patrick

Hey Pas en Eef,

Wat een eng idee van die zelfverbranding. Geniet van jullie laatste dagen.
Fijne vlucht terug naar huis

Tiara Tours