pascaleneva.reismee.nl

Ulaanbataar

Hoi Allemaal,

Hier is het mooi weer na een paar dagen van kou en sneeuw. (koud hoor slapen in een ger-tent, maar we hadden een kachel) Wat prachtig waren die 2 dagen in een ger-tent in de middle of nowhere. We hebben nu ook 2 dagen van excursie's achter de rug in de hoofdstad van Mongolie, Ulaanbataar. Heel veel gezien het Sukhbataar plein,Bogh khaan Museum,Gandan klooster,Big Buddha en een fabriek waar ze gertenten maken, nog met de hand er komt geen machine aan te pas. (hier moet de ARBO eens langs komen

Wink
)  Eigenlijk te veel om op te noemen. We zijn ook veel van het verleden en van de cultuur te weten gekomen.

Wisten jullie eigenlijk dat Mongolie het aller grootste rijk van de wereld heeft gehad!!!!! Wij nu wel.

Wat mij ook op is gevallen en nog veel meer mede-reizigers, is dat UB (afkorting van Ulaanbataar) erg vuil en vies is. Dat geld ook voor het laatste stukje van Rusland(Siberie), bij ons heb je vuilniswagens en mannetjes die het ophalen. Hier NIET!!!!!!!!! Alles word op straat gegooid.

Het leven in het laatste stukje van Rusland(Siberie) & Mongolie is erg arm. Men leeft in veel te kleine houte huisjes. In de zomer is dat lekker maar in de winter met -50 onder nul zul je wel begrijpen hoe die mensen leven.

MAAR wat is het achterland van Rusland(Siberie) Fantastisch mooi. Zeker rond het bijkal-meer. Toe we de grens en Mongolie in reden werd het helemaal een fantastische, geweldige mooi treinreis.Met vergezichten van landschappen met vlakte's, meren, bergen en dorpjes die in de middle of nowhere lagen.

Eva en ik zetten soms een paar foto's op de site, maar vandaag lukte dat niet. Dus die houden jullie te goed we hebben al veel foto's gemaakt, maar die zien jullie wel als we terug zijn.

Morgenochtend nemen we de trein naar Beijing, vroeg op 6:15 worden we naar het station gebracht. We gaan vroeg slapen, want gisteren zijn we gaan eten met de groep in een restaurant.(was zeer gezellig) daarna ben ik nog gaan stappen met een paar, naar een club.(was ook erg gezellig)

Jullie horen wel weer van ons.

Ik zal zeggen toedeledoki

Laughing

Pascal

wim

ha, mongolië, wil ik ook nog naartoe. Ik zit in Teheran. Die ger fabriek, daar werkt een nederlander.

gr.

Ben

Jullie blijven echte campeerders zelfs in een ger.
Te gekke ervaringen en nu op naar Peking, ben benieuwd of de eend daar net zo smaakt als hier op Katendrecht bij Wing Wah.
En nieuwsgierig naar de foto's.
Goede reis.

gr Bejo

Lydia

Hoi Pascal en Eva,
Leuk om iedereen te volgen op reismee.nl. Een top site voor de thuisblijvers. :-) Dat jullie genieten is uit elk woord af te leiden. Ga zo door en nog heel veel plezier samen.

willeke

ja ja en wij maar klagen als de zon niet wil schijnen hier, zo te lezen is nederland zo slecht nog niet, ik hoop dat de reis is wat jullie ervan verwachtten.
Groetjes Willeke

Tiara Tours